Použití návrhových vzorů v prostředí jazyka C# .NET
Naprostá většina vývojářů dnes užívá nějaký objektově orientovaný jazyk. Menší část z nich může říci, že programuje skutečně objektově. Návrhové vzory však dokáže efektivně využít pouhý zlomek z nich. Není to škoda? Pojďme to společně změnit!
17:00 - 17:10 - Představení WUGu
17:10 - 18:30 - 1. část přednášky
18:30 - 18:45 - Přestávka a občerstvení
18:45 - 20:00 - 2. část přednášky
20:00 - Diskuze
V první části této přednášky si představíme a na názorných příkladech vyzkoušíme použití důležitých návrhových vzorů Gang of Four (GoF) v prostředí jazyka C#. Důraz bude kladen zejména na hlubší porozumění jejich praktickým přínosům a možným úskalím, která někdy dokáží nepřipraveného vývojáře od jejich použití odradit.
V druhé části přednášky se budeme prakticky věnovat některým návrhovým vzorům Enterprise Application Architecture (EAA), které pocházejí z pera uznávaného odborníka softwarového návrhu Martina Fowlera. Společně se také podíváme na vlastnosti a důsledky návrhového principu Inversion of Control (IoC), který se stal filozofií mnoha vývojářských technologií založených na komponentovém přístupu (např. Unity či Spring).
V závěru přednášky pak zahájíme diskusi na téma postřehů a problémů, na které jste narazili při použití návrhových vzorů na Vašich projektech.